Falutakarítás a diákok bevonásával

Sajtóközlemény

Az Észak-Dunántúli Ifjak Egyesület önkéntesei és a Dudari Általános Iskola diákönkormányzata szemétszedő akciót szerveznek, hogy a falunapok előtt megtisztítsák Dudar utcáit. Az iskola tanulói és az egyesület tagjai 2010. április 29-én, csütörtökön 14 és 17 óra között a Hunyadi, az Arany János és a Vasút utcákban gyűjtik össze az eldobált hulladékot.

Az önkéntes akció része az Észak-Dunántúli Ifjak Egyesület három hónapos projektjének, amelynek keretei között diákközéleti kompetenciafejlesztő foglalkozásokat tartanak a diákönkormányzatnak, illetve a fiatalok a közösen megszervezett programok során a gyakorlatban is megtapasztalhatják az elméletben már megtanult projektmenedzsment fortélyokat.

Az Észak-dunántúli Ifjak Egyesület bemutatkozása

A közép-dunántúli régió egyik legfiatalabb ifjúsági csoportja az Észak-Dunántúli Ifjak (ÉDI), amely 2007. novemberében jött létre, és 2009. novembere óta egyesületként működik. Főbb céljaik a régió diákönkormányzatainak és ifjúsági szervezeteinek szakmai támogatása, képzések szervezése és lebonyolítása a fiataloknak, melyek során olyan kompetenciáik fejlődnek, mint a csoportmunka, az empátia, a kreatív gondolkodás, konfliktuskezelés és a kommunikációs készségek. Az egyesület katalizátora kíván lenni a régióban működő ifjúsági szervezetek és diákönkormányzatok együttműködésének. Ebben a Veszprémi Diák- és Ifjúsági Önkormányzat valamint Tatabánya MJV Diákönkormányzata is partnerei. Az egyesület célja továbbá, hogy felhívja a fiatalok figyelmét a társadalmi részvétel fontosságára, és önkéntes lehetőségeket biztosítson nekik. Az ÉDI a közép-dunántúli régió legtapasztaltabb diákönkormányzati csapatával büszkélkedhet, tagjai között számos korábbi és jelenlegi diákönkormányzati vezetőt találunk.

A DÁVID-1 projekt bemutatása

A DÁVID-1 egy betűszó, feloldása: „Diákönkormányzatok Általános Iskolákban, Vidéken”. Az egyes szám jelzi, hogy a Dudaron folyó projekt az első lépése annak a hosszú távú folyamatnak, amelyet az ÉDI Egyesület a régió vidéki diákönkormányzatainak támogatására indított.

Azt tapasztaltuk, hogy amíg a városi általános iskolákban a fiatalok fejlődését a diákönkormányzatot segítő pedagógus mellett a városi diákönkormányzat, az ifjúsági referens is segíti – ezzel szemben a községeken tanuló fiatalok csak tanáraikra számíthatnak (akik egyébként gyakran túlterheltek), így középiskolában hátrányba kerülnek a városi társaikkal szemben. Ennek a különbségnek a felszámolását tűztük ki célul, megadva mindazt a szakmai támogatást a vidéki diákönkormányzatoknak, amely a városokban biztosítva van.


A DÁVID-1 projekt megvalósulását támogatták:
Dudari Általános Iskola
Gyermek és Ifjúsági Alapprogram