A második DÁVID-foglalkozáson a szervezeti és működési szabályzat témakörét jártuk körül a Dudari Általános Iskolában. Megvizsgáltuk és összehasonlítottuk három veszprémi középiskola - a Közgáz, az Ipari és a Lovassy - valamint a Veszprémi Diák- és Ifjúsági Önkormányzat (VEDIÖK) választási rendszerét, megnéztük, hogy az egyes intézményekben milyen tisztségeket tölthetnek be a fiatalok, és ezek milyen feladatokkal járnak.
Arra a megállapításra jutottunk, hogy a dudari iskolában az osztályonkénti két képviselő megválasztása helyett hatékonyabb lenne, ha az önként jelentkezők közül - osztályoktól függetlenül, iskolai szinten szavazhatnának a fiatalok. A DÖK működésének egyik legfőbb akadálya ugyanis most éppen az, hogy bekerülnek az alsósok is, akik még fiatalok a felelős diákközéleti szerepvállaláshoz; illetve olyan felsősök, akiket nem érdekel a téma, de valakinek mégis képviselnie kell az osztályt. Kimondtuk, hogy nem baj, ha a Diákönkormányzat vezetősége csak egy-két osztályból kerül ki, ha így egy működőképes csapat állhat össze.
A fiatalok ezután azt a feladatot kapták, hogy maguk között osszák ki a feladatköröket - alkossák meg a dudari diákönkormányzat elnökségét. Az elnök Kovács Vanessza lett, alelnöknek Kálmán Annát választotta meg a csapat. A DÖK-ben médiafelelős, programigazgató, panasz- ötlet- és pénzügyfelelős valamint főtitkári pozíciókat hoztak létre a diákok.
Képzési segédanyagok hamarosan!