Ki az a DÁVID?

Az első stábtalálkozó után hivatalosan is bejelenthetjük: elindult a Diákönkormányzatok Általános iskolákban, Vidéken programunk. A DÁVID-1. sorszáma is jelzi, hogy a három hónapos projekt csak az első lépésünk afelé, hogy minél több vidéki diákönkormányzatnak tudjunk szakmai segítséget biztosítani. 

Miért? 

A városi általános iskolák diákönkormányzatai komoly előnyben vannak a falusi iskolákkal szemben. A diákönkormányzat munkáját segítő pedagógusokat ugyanis a városi diákönkormányzat és az ifjúsági referens is támogatja, szakmai képzéseket tartanak a fiataloknak, bevonják őket nagyobb volumenű projektek megvalósításába. A falusi gyerekeknek nincsenek ilyen lehetőségeik, és amikor ksőbb középiskolába kerülnek, ritkán mernek a diákönkormányzatba jelentkezni - tapasztalatlannak érzik magukat városi társaik mellett. Ez nem a velük foglalkozó tanárok hibája. A vidéki pedagógusok leterheltek, és nem kapják meg azt a szakmai segítséget, amire városi kollégáik számíthatnak. 

Ezen szeretnénk változtatni. Célunk, hogy a községek általános iskoláiban tanulók megkapják mindazt a támogatást, amire szükségük van a szakmai fejlődésükhöz. Szeretnénk, ha pár év múlva a vidéki fiatalok aktív tagjai lennének középiskolájuk diákönkormányzatának, és saját településük életében is szerepet vállalnának. Reméljük, a DÁVID-program hozzájárul majd ahhoz, hogy aktív, felelős állampolgárrá váljanak. 

Hogyan?

A következő három hónapban a Dudari Általános Iskola diákönkormányzatával együttműködve három lépcsőben képezzük a fiatalokat. Márciusban délutáni foglalkozáson elméleti tudást adunk át nekik a diákönkormányzatisággal, dök-menedzsmenttel és hatékony kommunikációval kapcsolatban. Áprilisban egy közös program megszervezésén keresztül bemutatjuk a projektmenedzsment lépéseit az első ötleteléstől a projektzárásig részletesen elmagyarázzuk, mit miért teszünk. Májusban a fiatalokkal ellátogatunk a Veszprémi Diák- és Ifjúsági Önkormányzat (VEDIÖK) egy gyűlésére, ahol a résztvevők bepillanthatnak egy városi diákönkormányzat működésébe. A projekt végén a fiatalok önállóan megszerveznek egy gyereknapi programot a félév során tanultak alapján. 

A folytatásról

A DÁVID-1. kísérleti program. Célunk, hogy kiderüljön, milyen módszerekkel és milyen mélységben lehet a 11-14 éves korcsoporttal foglalkozni. A projekt során szerzett tapasztalataink alapján tervezzük, hogy összeállítunk egy olyan képzési programot, amivel a jövőben több vidéki diákönkormányzatot is segíthetünk. Amellett, hogy a jövőben szeretnénk új partnereket bevonni a leendő DÁVID-2. programba, reménykdünk abban, hogy a dudari iskolásokkal hosszabb távon is tudunk majd együtt dolgozni. 

Az első foglalkozásra március5-én kerül sor. Mi már izgatottan várjuk ezt a pillanatot, és természetesen az ÉDI többi programjához hasonlóan a DÁVID-ról is folyamatosan tudósítunk majd honlapunkon.