Deloitte Fuss a Fényben! gála

thedreamer: Váltófutás

2008. május 25-én ötödik alkalommal rendezték meg a Fuss a Fényben futógálát, melyre az idén először nem csak a látássérülteket, hanem mozgás- és hallássérülteket is vártak. A programon két fő (Mesi és Söge) képviselte az ÉDI csapatát.

A futógálát a hagyományokhoz hűen ezúttal is a Margitszigeten rendezték meg. Mi, önkéntesek már szombat délután összegyűltünk, hogy megismerkedjünk egymással, majd a közös vacsora után egy eligazításon vegyünk részt. A vidékiek a DIA-napok helyszínén, a Közgazdasági Politechnikumban kaptak szállást.

Vasárnap korán keltünk, hiszen reggel hatkor már a szigeten kellett lennünk, ahol különböző feladatokat kaptunk: a szponzorok reklámjait kellett jól látható helyekre kirakni, sátrakat állítottunk, színpadot építettünk. A futóverseny 10 órakor kezdődött: az ÉDI delegációja a pálya mellett kapott feladatot: kordonnal kellett lezárnunk a járdát, és vigyázni, hogy a járókelők (akikből a gyereknap miatt a szokásosnál is több akadt) ne zavarják a futókat. Sajnos szép számmal akadtak olyanok, akik nem értették meg, miért vagyunk ott. Többen is szidták a szervezőket, hogy miért épp a Margitszigetre tették a versenyt. Kérdem én, ha a belvárosban lett volna az esemény, és emiatt a teljes város közlekedését megbénítjuk, az talán jobb lett volna??? Szerencsére voltak pozitív tapasztalataink is: többen is érdeklődtek, és néhányan szurkolni is beálltak a szalaggal elkerített útszakasz mellé.

Ami számomra a legnagyobb élményt jelentette, az a 4x400-as váltófutás volt, amit egy vak fiúval futottam le, kéz a kézben. Igyekeztem folyamatosan tudatosítani benne, hogy kb mennyi van még hátra, és próbáltam ösztönözni, bár ez nem volt egyszerű, ugyanis közben szinte kiköptem a tüdőmet. Elképesztően gyorsan futott a srác, alig bírtam lépést tartani vele. Hiába no, elszoktam a versenytempótól :P

Örülök, hogy ott lehettem, a Fuss a fényben ugyanis az a program, ami még a legtapasztaltabb és legelszántabb önkéntesnek is tartogat új kihívásokat. Emlékszem, tavaly "zöldfülűként" ugyanúgy megtaláltam a nekem való feladatokat, mint idén, jó néhány programmal a hátam mögött, és biztos vagyok benne, hogy jövőre, május harmadik vasárnapján ugyanúgy új kihívások elé fog majd állítani az akkor már hatodszorra megrendezendő Fuss a fényben.